الخميس: 28/03/2024 بتوقيت القدس الشريف

أحمد حلمي يوضح حقيقة سخريته من محمد رمضان

نشر بتاريخ: 26/07/2016 ( آخر تحديث: 26/07/2016 الساعة: 10:07 )
أحمد حلمي يوضح حقيقة سخريته من محمد رمضان
بيت لحم- معا- تداولت المواقع الإلكترونية المختلفة خبراً تحدثت فيه أن النجم المصري أحمد حلمي قد سخر من زميله النجم محمد رمضان بعد أن اشترى سيارتين فارهتين من طراز “لامبورجيني أفنتادور” و”رولز رويس جوست”، بنشره صورةً له من داخل سيارته القديمة “ميني موريس”.

ونشر أحمد حلمي منشور على موقع “فيس بوك”، وأرفق معه صورة له من داخل سيارته القديمة، وجاء فيه :” “تقدر تبوح بسر ينفع الناس؟؟ للأسف لأ.. ماهو عيب الأسرار كده.. أكتر حاجة ممكن تفيد الناس بس للأسف مينفعش تتقال.. ده كلام في سرك.. ششششش”، وهو ما جعل بعض المواقع الإخبارية وصفحات التواصل الإجتماعي تُفسر بأن المنشور موجه للنجم محمد رمضان.

وظهر النجم محمد رمضان عبر صفحته الموثقة على موقع التدوينات الصغيرة “تويتر”، ونشر عدة تغريدات تُظهر إنزعاجه من أحد الفنانين لم يذكر إسمه، بعد الهجوم الذي تعرض له إثر نشره صورة لسيارتيه الجديدتين.

وعاد الفنان أحمد حلمي لينفي ما تم تداوله من أخبار بأنه كان يقصد الفنان محمد رمضان، بنشره صورة له داخل سيارته القديمة التي ظهرت معه في أحد أفلامه، ونشر عبر صفحته على “فيس بوك” تعليقاً أظهر إنزعاجه هو الآخر من تفسير البعض للمنشورات التي ينشرها.

وجاء بالمنشور الذي كتبه :”توضيح بسيط وسريع بخصوص ما حدث بعد نشر الصوره بتاعتي وانا راكب العربيه الميني القديمه اللي كانت معايا في فيلم ظرف طارق .. و اللي الناس فهمت انها بغرض اني بوجهه رساله لزميلي الفنان “محمد رمضان” وهذا ما احزني كثيرا”.

وأضاف :” يا جماعه انا لو عايز اوجهه رساله لاي حد اعرفه كويس او حتى معرفوش مش هاعمل كده على مواقع التواصل الاجتماعي .. لاني عمري ما عملت كده ابدا لاني ببساطه ممكن ابعتله رساله على موبيله او هاكلمه في التليفون “.

وتابع :” اما الكلام اللي كان مكتوب تحت الصوره اللي كتير من الناس معرفش ازاي بجد فسروه بالطريقه دي مع انه فعلا مايخصش حد خالص غير واحد صاحبي هو الوحيد اللي هايفهمه لاني قايله بسبب موقف طريف حصل معانا و ليه علاقه بالعربيه الميني .. علشان كده نهيت الكلام المكتوب بـ ” ده كلام في سرك.. ششش”.

واختتم :” زميلي العزيز ” محمد رمضان”… ربنا معاك ويوفقك دايما وتحقق كل اللي نفسك فيه في حياتك الفنيه”.
المصدر: روتانا